5 Motius per els quals has de veure 'The Living and the Dead'

Autor: Carlota Majó

5 Motius per els quals has de veure 'The Living and the Dead'

1. PERQUÈ NO NOMÉS ELS ACTORS DE RENOM SABEN INTERPRETAR 

Colin Morgan i Charlotte Spencer són dos dels protagonistes d’aquesta sèrie anglesa. Donen vida als personatges de Nathan i Charlotte Appleby, una jove parella que torna a Shepzoy per fer-se càrrec de la granja de la difunta mare del jove. 

La BBC decideix apostar per actors no tan coneguts, actors més secundaris. Això no significa que no els puguem reconèixer, que la seva interpretació hagi de ser mediocre o es quedi a mig camí del que es vol transmetre. Colin Morgan és conegut per la sèrie de televisió MERLÍN també de la cadena britànica BBC emesa amb èxit durant 5 temporades. Charlotte Spencer també és coneguda per la seva aparició en pel·lícules com LOS MISERABLES de Tom Hooper o SOMBRAS TENEBROSAS de Tim Burton

La química evident entre els dos protagonistes ens permet viure una història d’amor que es veu alterada pel trauma no superat per part del psicòleg. La mort del seu primer fill, fruit d’una altra relació, que va morir ofegat no li permet seguir endavant amb la seva vida per tal de construir una família amb la dona que l’estima. La magnífica interpretació per part dels actors fa que la sèrie tingui dinamisme.

2. PERQUÈ T’ENSENYA QUE EL PASSAT NO S’OBLIDA 

Una de les moltes coses que ens ensenya aquesta sèrie de televisió, és que no et pots desprendre del passat, sempre forma part de la teva vida, has d’aprendre a acceptar-lo i viure amb ell. La trama principal se centra en això, en com el protagonista torna a casa seva després de molt de temps, com intenta refer la seva vida però els fantasmes del seu passat no el deixen. Ens ensenya que els nostres problemes no només ens afecten sinó que també causen un efecte en el nostre entorn. Per exemple, en la Charlotte, que vol ser mare però no podrà realitzar el seu somni fins que el seu marit pugui seguir endavant.

3. PERQUÈ ÉS D’ÈPOCA PERÒ NO TRADICIONAL 

THE LIVING AND THE DEAD no és la típica sèrie d’època que fa un ús exagerat de tots els estereotips possibles del moment. Ens ensenya una Anglaterra industrial de finals del segle XIX on el contrast entre la ciutat i el món rural és evident. 

El tractament dels personatges, sobretot de Charlotte, ens mostra com la dona és forta, moderna i capaç de portar el negoci familiar sola i tot intentant fer millores en la producció de la granja, mentre el seu marit intenta superar els fantasmes del passat. Es tracten temes com l’homosexualitat i com estava present en l’època, però en un dels sis capítols podem veure com una professora acaba confessant el seu amor per una de les noies més guapes de la petita vila rural. Veiem un Nathan escèptic, en un principi, i que es recolza en la psicologia més pura, on totes les explicacions recauen en la complexitat de la ment humana, però a mesura que aquests fets el comencen a tocar de més a prop, veiem com la psicologia no el servirà per recolzar-se. 

També veiem les millores tecnològiques del moment i com s’introdueixen en la vida quotidiana d’aquells qui veuen en el progrés un risc per a la seva estabilitat laboral del poble. Tot i així a poc a poc es veu una millora en la qualitat de vida gràcies a aquests avenços.

4. PERQUÈ HI HA UN PERFECTE EQUILIBRI ENTRE TERROR I CONTEXT 

Tot i que Morgan i Spencer tenen un pes molt evident en la història, hi ha d’altres actors secundaris com Tallulah Rose Haddon (MODERN LIFE IS RUBBISH) que s’encarrega d’obrir la sèrie en el primer capítol interpretant a Harriet Denning la filla del vicari del poble que ha estat posseïda per un home gran que fa temps que ha mort. Segurament, el primer i el segon capítol són els més terrorífics de tota la sèrie, tot i que no fan un ús excessiu del gènere perquè hi ha un equilibri entre el terror i els esdeveniments paranormals i com aquests acaben afectant la vida quotidiana dels personatges. La intensitat del terror va disminuint a mesura que els capítols van avançant i que la trama es va centrant de manera molt clara en la incapacitat que té el protagonista, Nathan, de superar la mort del seu fill. Els elements més importants de la ficció de terror gòtica són els elements sobrenaturals, sobretot els esperits que tornen per acabar de tancar allò que no van poder en vida. Així doncs, aquesta harmonia entre el terror i el context de l’Anglaterra del segle XIX ens ofereixen una perfecta combinació per generar aquesta sensació de suspens, d’intriga, acompanyada de petits sobresalts

5. PERQUÈ EL SEU FINAL NO ET DEIXARÀ INDIFERENT 

Últimament hi ha el costum de fer sèries de televisió que parteixen d’una bona idea amb un desenvolupament mitjanament correcte, on es van plantejant diferents preguntes que no acaben de tenir resposta. Però arriba el final i et deceben amb un desenllaç on no es responen els enigmes, tot allò que ha estat retorçat tantes i tantes vegades, es queda en alguna cosa simple. És tanta la frustració, que ja ni recordes per què vas començar a veure la sèrie. Els guionistes de THE LIVING AND THE DEAD tenien clar que ells no volien apuntar-se a aquesta nova moda. Per això han creat una sèrie on cada capítol planteja un misteri diferent, va sembrant petites incògnites que, en un primer moment, poden semblar insignificants. Però quan s’arriba a l’últim capítol totes les peces del trencaclosques comencen a encaixar entre elles. És veritat que, com a tota bona sèrie amb expectatives el darrer episodi deixa la porta oberta a una segona temporada. Però el desenllaç d’aquesta primera temporada no pot deixar indiferent a ningú.



Publica un comentari

Sense opinions