María Rodríguez Soto guardonada al Festival South by Southwest d'Austin per la seva interpretació a "Mamífera"
L'actriu catalana María Rodríguez Soto ha estat reconeguda pel seu sensacional treball a la pel·lícula 'Mamífera', dirigida per la Liliana Torres, durant la seva participació en el reconegut festival South By Southwest (SXSW), celebrat a Austin, Texas.
'Mamífera' gira entorn la Lola, interpretada magistralment per María Rodríguez Soto (Els dies que vindran), una dona que viu amb la seva parella, en Bruno encarnat per Enric Auquer (El mestre que va prometre el mar), quan un embaràs inesperat altera tots els seus plans. La seva decisió de no ser mare és molt clara, però s'haurà d'enfrontar a pressions socials i als seus propis temors interns mentre espera el dia de la seva visita a la clínica.
Una història que representa la incertesa i l'estigma que suposa prendre la decisió de no ser mare, i que ha portat l'actriu a formar part d'un grup reduït de personalitats espanyoles en ser reconegudes en aquest esdeveniment.
Rodríguez, nascuda a Barcelona el 1986, es va endur el Premi del Jurat a la Millor Interpretació en la secció de llargmetratges, subratllant una extraordinària habilitat interpretativa i una destacada qualitat de la pel·lícula.
“Mamífera” va destacar i captivar als espectadors durant l'estrena mundial al SXSW amb un èxit impactant tenint en compte que dels vuit títols que participen en la secció oficial del concurs, aquesta es va presentar amb un tema que provoca controvèrsia als Estats Units i en especial al mateix estat de Texas. Un aboliment total sobre l'avortament i amb el Tribunal Suprem donant suport a aquesta llei no van ser suficients per parar la pel·lícula, que va acabar sent elogiada per la crítica i va convertir-se en una finestra per visibilitzar narratives i estimular entorns on poder mantenir importants converses socials.
"Mamífera" s'estrenarà als cinemes catalans el 26 d'abril.