Crònica Sitges 2017: "Jupiter’s Moon" Mentre no miràvem
L’hongarès Kornél Mundruczó guanya el Festival de Sitges amb un relat fantàstic sobre la crisi dels refugiats filmat amb una majestuositat innegable. Veure el post sencer
Tots els articles d'aquesta secció
L’hongarès Kornél Mundruczó guanya el Festival de Sitges amb un relat fantàstic sobre la crisi dels refugiats filmat amb una majestuositat innegable. Veure el post sencer
La pel·lícula més controvertida del Festival i un dels films més incòmodes que hem vist els darrers anys, ens pregunta: ¿Quina és la distància correcte per filmar un monstre? Veure el post sencer
És probable que cap pel·lícula del festival enguany ens presenti un personatge més despreciable que el que interpreta Guy Pearce en aquesta pel·lícula sobre l’ús despòtic de la fe. Veure el post sencer
Hélène Cattet i Bruno Forzani tornen a demostrar que són dues de les veus més genuïnes i apassionants del cinema de gènere. Lluny de conformar-se amb el continuisme, aposten aquest cop per confrontar el seu insubornable estil amb un guió més narratiu del que ens tenen acostumats. Veure el post sencer
La clàssica raresa polonesa que tot festival de cine ha d’oferir en la seva programació ens remet al film de culte Donnie Darko i juga amb la temporalitat i l'autenticitat del relat per il·lustrar-nos una ment ferida. Veure el post sencer
Rooney Mara i Casey Affleck tornen a posar-se a les ordres de David Lowery (En un lugar sin ley) en una de les pel·lícules millor rebudes per la crítica al festival. Estem, sens dubte, davant un dels grans film de l’any. Veure el post sencer
El primer llargmetratge cinematogràfic del guionista de "Lo Imposible", Sergio S. Sánchez, acumula les virtuts, i també alguns dels defectes, de les grans produccions de gènere de Telecinco Cinema. Veure el post sencer
Després d’entusiasmar-nos fa tres anys amb l’excel·lent "Una chica vuelve sola a casa de noche", Ana Lily Amirpour ens presenta ara una història distòpica amb caníbals i paisatges desèrtics, molt de l’estil d’aquest festival. Veure el post sencer
I l’escàndol va arribar a Sitges. El primer llargmetratge de l’australià Ben Young és un asfixiant drama al voltant del violent i inhumà segrest d’una jove. Després de veure aquesta pel·lícula, mai més t’escaparàs de casa quan la mama et castigui sense sortir. Veure el post sencer
Yorgos Lanthimos es manté fidel a si mateix en aquest nou relat fosc, retorçat i malaltís on de nou, com a "Canino", l’institució familiar en surt molt mal parada. Veure el post sencer
El segon llargmetratge com a director de Taylor Sheridan juga enguany a Sitges un papel similar al que l’any passat va tenir "Comancheria": Es el thriller sorprenent, profundament arrelat als Estats Units, que pot colar-se per sorpresa en la temporada de premis. Veure el post sencer
Es pot fer tota una pel·lícula d’hora i mitja de durada dedicada únicament a una escena cinematogràfica? Es pot. I a més, és fascinant. Veure el post sencer